Vai krievs var būt labs?
Leonards Inkins · 12.11.2022. · Komentāri (0)Pirms gada šÄds jautÄjums šÄ·istu gana jocÄ«gs, bet laiki mainÄs. GadÄ«jumÄ, ja zini atbildi uz šo retorisko jautÄjumu, tad droši vari nelasÄ«t un pievÄ“rsties kam citam, bet, ja nezini, tad kopÄ iedziļinies manÄs pÄrdomÄs.
Uzsveru, atgÄdinu un aicinu visus gramatikas zinÄtÄjus un zinÄtnisko terminu speciÄlistus mani nenosodÄ«t un nemÄcÄ«t, bet koncentrÄ“ties uz bÅ«tÄ«bu. Manis minÄ“tie, pielietotie un izmantotie termini un apzÄ«mÄ“jumi var bÅ«t neprecÄ«zi un pat aplami, bet tie ir aplami citÄdÄkam pasaules skatÄ«jumam un lietu vÄ“rtÄ“jumam. Šai gadÄ«jumÄ gudrie sapratÄ«s, bet muļķos es neieklausos.
ArÄ« tos, kas ir lasÄ«juši gudras grÄmatas, aicinu nemÄcÄ«t mani, kÄdi formulÄ“jumi ir pareizi jÄpielieto un kÄdas diagnozes jÄizmanto, bet mÄ“Ä£iniet saskatÄ«t un saprast bÅ«tÄ«bu un nepiedÄ“vÄ“jiet man to, ko neesmu teicis. Ja vari pateikt labÄk, tad neviens tev rokas nav sasÄ“jis un muti nav aizlÄ«mÄ“jis. Dari!
Labs cilvēks
SÄkšu ar uzvedinošu jautÄjumu: kÄ domÄ, vai vispÄr ir labi vai slikti cilvÄ“ki? Vai ir labas vai sliktas tautÄ«bas, vai ir labi vai slikti dzimumi, vai ir labi vai slikti vecumi? Vai minÄ“tais patiesÄ«bÄ nav tikai nejaušu faktoru summa un nekas cits?
Kas, mÅ«suprÄt, ir labs cilvÄ“ks, un kÄds ir slikts. Parasti par labu atzÄ«stam un uzskatÄm to, kurš mums ir darÄ«jis ko patÄ«kamu vai izdevÄ«gu. TÄds mums šÄ·iet labs, bet tas, kurš ir izrÄdÄ«jies mÅ«su vÄ“lmÄ“m nenoderÄ«gs, – slikts. TÄpÄ“c labs vai slikts ir tikai attieksmes jautÄjums, bet nebÅ«t ne objektÄ«vs un nemainÄ«gs atzinums par kÄdu cilvÄ“ku, jo cilvÄ“ks ir ļoti mainÄ«gs lielums un mÅ«su vÄ“rtÄ“jumi arÄ«.
Un vÄ“l. Pasaule nav melnbalta, un ap mums ir daudz dažÄdu ne tikai pelÄ“kÄ toņa gradÄciju. Ir pavisam slikti cilvÄ“ki, ir tikai nedaudz. Tas attiecas arÄ« uz labiem cilvÄ“kiem – ir pavisam labi, ir ne tik labi...
NeiebildÄ«si taÄu, ka jebkurš cilvÄ“ks savas dzÄ«ves laikÄ kaut reizi ir rÄ«kojies slikti un jebkurš sliktais kaut reizi ir rÄ«kojies labi. Tas lielÄ mÄ“rÄ ir atkarÄ«gs no prizmas, caur kuru lÅ«kojamies, bet mums taÄu ir kaut kÄds priekšstats par to, kas ir labi un kas slikti. Kas ir pareizi un kas nepareizi, kas saprÄtÄ«gi un kas nesaprÄtÄ«gi. Kas ir loÄ£iski un kas neloÄ£iski, kas ir sirsnÄ«gi un kas ir ļauni.
Uzdrošinos apgalvot, ka jebkurš cilvÄ“ks savas dzÄ«ves laikÄ ir rÄ«kojies slikti. Vai tas nozÄ«mÄ“, ka šis cilvÄ“ks vienmÄ“r un visur rÄ«kojas tikai slikti? NebÅ«t ne. TÄpat jebkurš cilvÄ“ks savas dzÄ«ves laikÄ ir rÄ«kojies labi, pat tas sliktais, bet tas nebÅ«t nenozÄ«mÄ“, ka viņa rÄ«cÄ«ba vienmÄ“r ir laba.
Un vÄ“l, ja kÄds tev apgalvo, ka viņš ir labs, tad tas ir brÄ«dinÄjums, ka no viņa ir jÄbÄ“g, jo viņš ar savu labestÄ«bu tevi var ļoti apdedzinÄt.
ManuprÄt, nav nedz labu, nedz sliktu cilvÄ“ku. VairumÄ gadÄ«jumu cilvÄ“ka rÄ«cÄ«bu nosaka apstÄkļi, iespÄ“jas, kÄ arÄ« apziņa un zemapziņa. ZemapziÅ†Ä ir paslÄ“pts tas, kas cilvÄ“kam vienmÄ“r ir lÄ«dzi, bet apziÅ†Ä atrodas tas, kÄ cilvÄ“ks vÄ“las, lai viņu redz citi, tas, kÄ cilvÄ“ks sevi pasniedz citiem.
KÄ domÄ, kÄpÄ“c dvÄ“selei ir dots Ä·ermenis? Ķermeņa esÄ«bai ir tikai viens nolÅ«ks, lai ar prÄtu un apziņu, kas mÄjo Ä·ermenÄ«, mainÄ«tu zemapziņu, jo tas, kas atrodas zemapziņÄ, jau arÄ« ir šÄ«s cilvÄ“ka dvÄ“seles stÄvoklis, nevis tas, ko mums ļauts saskatÄ«t un ko ir koriģējusi apziņa un prÄts. VÄ“l to dÄ“vÄ“ par dvÄ“seles stÄvokli. PrÄts ir sirds instruments, bet Ä·ermenis ir dvÄ“seles dakteris.
Tad, kad Ä·ermeņa vairs nav, tad nav iespÄ“jama arÄ« dvÄ“seles stÄvokļa mainÄ«šana, jo nav vairs tam nepieciešamÄ instrumenta – Ä·ermeņa, bet šis instruments ir pieejams tikai ļoti Ä«su Ä·ermeņa dzÄ«ves laiku, bet dvÄ“sele dzÄ«vo mūžīgi.
Ar Ä·ermeņa palÄ«dzÄ«bu cilvÄ“kam ir dota iespÄ“ja zemapziÅ†Ä mÄ«tošÄs vÄ“lmes un tieksmes ierobežot, izskaust vai tieši otrÄdi stiprinÄt. Kad Ä·ermeņa nav, tad notiek tikai tas, ko vÄ“las dvÄ“sele, un tÄ bieži vÄ“las ne to labÄko un patÄ«kamÄko.
PrÄta konstrukcija
Dienot padomju armijÄ, kÄdu laiku atrados kara hospitÄlÄ« KalugÄ. Tur novÄ“roju tÄdu ainu. MÄ“s, vairÄki «pacienti», sēžot gaitenÄ«, tÄ“rzÄ“jÄm par mums svarÄ«gÄm lietÄm. PavÄ“rÄs vannas istabas durvis, un pa tÄm mÄ“Ä£inÄja izspraukties kÄds uz kruÄ·iem. Tai pašÄ brÄ«dÄ« gaiteņa galÄ no kabineta iznÄca Ärsts, viņš uz brÄ«di piestÄja un lÅ«kojÄs mÅ«su virzienÄ.
Man blakus sÄ“došais, no Baku iesauktais Ätri noreaģēja uz radušos situÄciju un lika Ärstam domÄt par viņu kÄ par labu, izpalÄ«dzÄ«gu un atsaucÄ«gu cilvÄ“ku, bet, ja Ärsts par tevi labi domÄ, tas nozÄ«mÄ“, ka tevi labÄk ÄrstÄ“s un izrakstÄ bÅ«s arÄ« tas, kas tev atvieglos turpmÄko dienestu.
Viņš strauji pielÄ“ca kÄjÄs, atvÄ“ra plaši vannas istabas durvis un, satvÄ“ris aiz elkoņa kruÄ·u Ä«pašnieku, palÄ«dzÄ“ja tam izkļūt no vannas istabas, un laipni pavadÄ«ja to lÄ«dz palÄtas durvÄ«m.
ŠÄ« aina bija zibenÄ«gÄ ÄtrumÄ sagudrota un izrÄdÄ«ta luga Ärstam. TÄ bija prÄta konstrukcija, nevis dvÄ“seles vai zemapziņas aicinÄjums. PatiesÄ«bÄ, ja nebÅ«tu gaitenÄ« iznÄcis Ärsts, kareivis turpinÄtu sÄ“dÄ“t un ļautu tam, kurš bija uz «trim kÄjÄm», pašam tikt galÄ.
Nenoliedzami, ka tÄ bija apziņas konstruÄ“ta uzvedÄ«ba, kura neatbilda viņa dvÄ“seles stÄvoklim, bet nenoliedzami ir arÄ« tas, ka, ja kÄds par kÄdu ilgi izliekas, viņš nedaudz par tÄdu arÄ« kļūst. IzlikšanÄs kļūs par ieradumu. Ir kaitÄ«gi ieradumi un ne tik kaitÄ«gi...
Tas, kurš jau pieradis lÄ“kt uz «trim kÄjÄm», uzreiz nepratÄ«s skriet un droši iet uz divÄm. PamÄ“Ä£ini kÄdu mÄ“nesi patÄ“lot, ka esi klibs. BrÄ«dÄ«, kad vairs nebÅ«s jÄizliekas, pieklibošana saglabÄsies, un atkal bÅ«s jÄmÄcÄs pareizi staigÄt.
MÅ«ziÄ·i to sauc par aplikatÅ«ru, tas ir - ar kuru pirkstu, kas un kÄ ir jÄdara, kurš taustiņš jÄspiež vai kura stÄ«ga jÄrausta. Tas pats attiecas arÄ« uz datorlietotÄjiem. Ja iemÄcÄ«sies un pieradÄ«si spiest taustiņus nepareizi (katram pirkstam ir jÄspiež tam paredzÄ“tais taustiņš, nevis kÄ liekas Ä“rtÄk), tad vÄ“lÄk iemÄcÄ«ties Ätri un, uz tastatÅ«ru neskatoties, rakstÄ«t bÅ«s ļoti grÅ«ti un vairumÄ gadÄ«jumu tik grÅ«ti, ka cilvÄ“ks tam atmetÄ«s ar roku un turpinÄs bakstÄ«t ar vienu vai diviem pirkstiem.
To sauc par muskuļu darbības atmiņu, līdzīgi notiek ar cilvēka apziņu un zemapziņu.
Ja sÄ“klu sÄ“j auglÄ«gÄ augsnÄ“, pastÄv liela varbÅ«tÄ«ba, ka tÄ iesakņosies un dos ražu, bet, ja neauglÄ«gÄ, tad tÄ nedÄ«gs. Propaganda, lai kÄda tÄ nebÅ«tu, darbojas lÄ«dzÄ«gi. Austrumos ir teiciens, ka, lai cik reizes tu neteiktu – halva, no tÄ mutÄ“ salduma garša neradÄ«sies. Garšas kÄrpiņÄm ir jÄbÅ«t gatavÄm imitÄ“t neesošas garšas, tad «halvas» propaganda darbosies, un cilvÄ“ki bÅ«s labsajÅ«tÄ pat bez reÄlas halvas.
Tas ir vienkÄršs piemÄ“rs daudz dziļÄkiem procesiem, kad apziņa un prÄts tiek aizbÄ«dÄ«ti un apziņas vietÄ ieperinÄs zemapziņa un tajÄ mÄ«tošÄs zemiskÄs tieksmes.
Okupantu valoda
Par zemapziņas esÄ«bu, par to, kas tur mÄ«t, var viegli pÄrliecinÄties gadÄ«jumos, kad Ämurs netrÄpa pa naglas galvu, bet pa pirkstu, - tad pirmÄ reakcija ir tÄ, kas nÄk no zemapziņas, un prÄta vai apziņas reakcija atnÄk novÄ“loti, sakot - nu taÄu nevajadzÄ“ja tÄ teikt, vajadzÄ“ja savaldÄ«ties, un nevajadzÄ“ja izmantot tÄdus vÄrdus, bet tÄ ir novÄ“lota apziņas spriedelÄ“šana, bet tas, kas atrodas zemapziņÄ, ir ÄtrÄks.
Atceries taÄu slaveno filmu par Otro pasaules karu, kur padomju spiedze – radiste nodeva sevi dzemdÄ«bÄs, krieviski saucot un piesaucot savu mÄti..
ArÄ« es esmu kÄdu laiku domÄjis, ka krievi - tÄ ir viena tauta no daudzÄm, kurÄ ir gan labi un sirsnÄ«gi cilvÄ“ki, ir arÄ« slikti un ļauni. TÄ domÄjot, man radÄs daži papildu jautÄjumi par krieviem un ne tikai.
PiemÄ“ram, nopietni iedziļinÄjos dažÄdu reliÄ£iju bÅ«tÄ«bÄ, saturÄ un to izcelsmÄ“. Vai tÄm ir Ärpuszemes izcelsme, vai arÄ« tÄs ir tikai cilvÄ“ka fantÄzijas auglis.
AizdomÄjos, kÄpÄ“c mÄ“s, manÄ jaunÄ«bÄ, sadzÄ«vÄ“ nerunÄjÄm, ka iesim dienÄ“t padomju armijÄ vai dienÄ“jÄm. NÄ“, mÄ“s teicÄm: iesim krievos, es biju krievos. Vai tas nozÄ«mÄ“, ka uz diviem vai trim gadiem mÄ“s mainÄ«jÄm tautÄ«bu, vairs nebijÄm latvieši? Un citi, kurus arÄ« iesauca dienÄ“t, arÄ« kļuva par krieviem?
Tad nonÄcu pie atziņas, kÄpÄ“c kristietÄ«ba, lai kÄ to izplatÄ«tu, aÄ£itÄ“tu un praktizÄ“tu, nekļuva par savÄ“jo IndijÄ. ArÄ« mÄtes TerÄ“zes pašaizliedzÄ«gais darbs šai ziÅ†Ä neko nemainÄ«ja.
TÄ notika vai tÄ nenotika tÄpÄ“c, ka, vienalga, ko sludina reliÄ£ija un kÄ to praktizÄ“, tÄ IndijÄ vispirms ir okupantu reliÄ£ija. Un lÄ«dzÄ«gi notika un notiek vÄ“l šodien ne tikai IndijÄ, bet daļēji pat LatvijÄ.
Krievu valoda LatvijÄ un citÄs krievu okupÄ“tÄs teritorijÄs no vienas no pasaules valodÄm pÄrtapa par okupantu valodu, tÄpÄ“c tÄ Latvijas gadÄ«jumÄ nav vienÄ rindÄ liekama ar citÄm svešvalodÄm. TÄ ir Ä«paša – tÄ ir okupantu valoda. Ja nav pieņemama okupÄcija, tad nevar bÅ«t pieņemama okupantu valoda un okupantu kultÅ«ra.
AttÄ«stot šÄ«s pÄrdomas un secinÄjumus, nonÄcu lÄ«dz tam, ko tu šobrÄ«d lasi.
KÄpÄ“c labs krievs nav iespÄ“jams principÄ? Šoreiz «krievs» un «labs» nav zinÄtnisks termins, bet tikai mÄksliniecisks paskaidrošanas, apzÄ«mÄ“šanas un skaidrošanas jÄ“dziens. PrecizÄ“jot virsrakstu «Vai krievs var bÅ«t labs», uzsveru, ka runa ir par tiem - viņiem pat pasÄ“ var pat bÅ«t rakstÄ«ta cita tautÄ«ba -, kuriem zemapziņa ir ņēmusi virsroku pÄr apziņu. Tas var bÅ«t arÄ« ar ļoti latvisku uzvÄrdu apdÄvinÄts «vates galva» gadÄ«jumÄ, ja ar viņu ir notikuši lÄ«dzÄ«gi procesi.
CilvÄ“ks sadzÄ«vÄ“ pie galda bieži ir citÄds nekÄ guļamistabÄ, jo tur virsroku ņem tas, kas ir zemapziņÄ, bet pie galda – galda kultÅ«ra. ArÄ« pÄ“c cilvÄ“ka uzvedÄ«bas tualetÄ“ var nekļūdÄ«gi novÄ“rtÄ“t viņa kultÅ«ras lÄ«meni. CilvÄ“ks ir daudzšÄ·autņains, un mums ir ne viena vien šÄ·autne, kuru mÄ“s nelabprÄt rÄdÄm citiem.
Zini taÄu, ka ir cilvÄ“ki pÅ«ces un cÄ«ruļi. Ko darÄ«t, ja apkÄrtne ir tÄ iekÄrtota, ja darba vietÄ darba laiks neatbilst manam bioloÄ£iskajam ritmam? Ko darÄ«t? Ciest un dzÄ«vot tÄ, kÄ darba devÄ“js ir to noteicis. Daudzi cilvÄ“ki nemaz nav tik ļauni, kÄ izliekas, bet, starp vilkiem dzÄ«vojot, jÄkauc kÄ vilkam, un otrÄdi – daudzi cilvÄ“ki patiesÄ«bÄ ir labÄki, nekÄ mÄ“s viņus vÄ“rtÄ“jam un nekÄ mÄ“s par viņiem domÄjam. Daudzi patiesÄ«bÄ ir nelietÄ«gÄki un daudzi cÄ“lÄki, un tas ne vienmÄ“r saskan ar mÅ«su viedokli par viņiem.
Krievs
Ir apgalvojums (no kura izriet) un pat plaši izplatÄ«ts viedoklis, ka putins ir nelietis, ka viņš ir slikts cilvÄ“ks, kurš ir ar dažÄdÄm viltÄ«bÄm sagrÄbis varu un liek krieviem darÄ«t to, kas ir pret viņu gribu?
Es uzskatu, ka putins ir tikai Ñобирательное kolektÄ«vo izjÅ«tu kopums un viņš pilda Krievijas pilsoņu vÄ“lmes. Runa ir ne tikai par tiem, kuriem pasÄ“ ir rakstÄ«ts – krievs, bet arÄ« par tiem, kuri ir burjati un citu tautu Krievijas pilsoņi, kurus dÄ“vÄ“jam par vateņiem vai «vates galvÄm».
Esmu dzirdÄ“jis asprÄtÄ«gu skaidrojumu tam, kÄpÄ“c laulÄti vÄ«ri mÄ“dzot iet «pa kreisi». TÄpÄ“c, ka vÄ«rs esot galva, bet sieva kakls. Uz kurieni kakls galvu pagriež, turp tÄ arÄ« dodas. Ja kakls Ä£imenes galvu pagriež citas sievietes virzienÄ, tad nevajag brÄ«nÄ«ties par iznÄkumu.
KÄ domÄ, vai putins ir tikai tautas kakls un griež tautu turp, kurp viņš vÄ“las, vai arÄ« Krievijas pilsoņi ir kakls un groza putinu (galvu) krievu zemapziÅ†Ä mÄ«tošÄm tieksmÄ“m un noliecÄ“m vÄ“lamÄ virzienÄ?
Grozi, kÄ gribi, bet tas ir jautÄjums par kolektÄ«vo atbildÄ«bu. Var jau teikt, ka kakls nav pie vainas un vainÄ«ga ir tikai galva, var apgalvot, ka pie visa vainÄ«gs kakls un galvai nav izvÄ“les.
TomÄ“r pareizÄ atbilde ir, ka viena pagale nedeg un tÄs ir kopÄ“jas kolektÄ«vas rÄ«cÄ«bas un vÄ“lmju sekas. Bet, ja ir darbÄ«ba, tad agri vai vÄ“lu nÄkas plÅ«kt kopdarbÄ«bas augļus vai atbildÄ«bu.
AtbildÄ«ga par kopÄ“jo rÄ«cÄ«bu vienmÄ“r ir galva. Pat tais gadÄ«jumos, kad kakls to groza turp, kurp vÄ“las, un galvai atļauju neprasa. TÄ esam pieraduši.
Kaut arÄ« uzvaras laurus plÅ«c galva un neveiksmes gadÄ«jumÄ galvu nocÄ“rt, bez atbildÄ«bas kaklam neiztikt. Ja galvu nocirtÄ«s, atradÄ«sies cita galva, jo svÄ“ta vieta tukša nemÄ“dz bÅ«t, bet vainÄ«gais vienmÄ“r un visur ir kakls un galva ir nolemta lÅ«koties turp, kurp to griež kakls.
Var apgalvot, ka pie vainas ir propaganda. JÄ, zinÄma ietekme un pat liela loma ir propagandai, bet, lai tÄ darbotos un nestu augļus, ir jÄbÅ«t tai paredzÄ“tai augsnei, kurÄ šo sÄ“klu sÄ“t. Kas padarÄ«ja šo augsni tik uzņēmÄ«gu, atvÄ“rtu un auglÄ«gu pret šo propagandu?
Miljoniem pazemotu padomju dvÄ“seļu nespÄ“ja samierinÄties ar padomju impÄ“rijas sabrukšanu. Daudzi pat šÄ« iemesla dēļ gÄja bojÄ, jo nespÄ“ja pielÄgoties jaunajiem dzÄ«ves apstÄkļiem. To var apzÄ«mÄ“t un definÄ“t kÄ pazaudÄ“tÄs diženÄ«bas un varenÄ«bas zaudÄ“šanas sindromu. Nav vairs lielvalsts, un nav piederÄ«bas tai, bet kas tu bez piederÄ«bas kam varenam? Nulle, tÄpÄ“c ļoti daudzi padomju pilsoņi un viņu atvases alkst šÄ«s zaudÄ“tÄs varenÄ«bas, kur pašam nekas nav jÄdara, ir tikai jÄbÅ«t vienam no. Ir arÄ« tÄdi, kuri vÄ“las vecÄko brÄli, lai arÄ« viņiem ir piederÄ«bas sajÅ«tas.
Šis sindroms radÄs deviņdesmitajos paralÄ“li tam, ka vienlaicÄ«gi ar padomju impÄ“rijas izjukšanu padomju pilsoņiem tika iedota brÄ«vÄ«ba izvÄ“lÄ“ties nÄkotni. Un viņi izvÄ“lÄ“jÄs! Viņi izvÄ“lÄ“jÄs darÄ«t to, kas pat SvÄ“tos rakstos ir skaidrots, - ka divas reizes vienÄ un tai pašÄ upÄ“ ieiet nav iespÄ“jams.
LÄ«dz tam bija verdziska piederÄ«ba, dzimtbÅ«šana, un nu tÄs vietÄ atnÄca pilsoniskÄs brÄ«vÄ«bas un cilvÄ“ktiesÄ«bas. ApstiprinÄjÄs tas, ka vergam verga dzÄ«ve nepatÄ«k, bet tas ļoti baidÄs no brÄ«vÄ«bas, jo verdzÄ«bÄ viņš ir iemÄcÄ«jies izdzÄ«vot un pat dzÄ«vot, bet brÄ«vÄ«bai nespÄ“ja pielÄgoties, nespÄ“ja pats domÄt, pats secinÄt, pats vÄ“rtÄ“t, pats plÄnot un, galvenais, pats izdarÄ«t.
Viņi alkst un alka brÄ«nišÄ·Ä«go pagÄtni, kaut daudzi no viņiem šo pagÄtni nav piedzÄ«vojuši un tikai kÄdÄ filmÄ par to redzÄ“juši kÄdu sižetu. Un tomÄ“r viņi alkst to laiku, kad jau bÄ“rnudÄrzÄ viņiem teica, kas un kÄ ir jÄdara, kas ir labi un kas slikti, kas pareizi un kas nepareizi. Šo jaunÄkajÄs klasÄ“s nostiprinÄja oktobrÄ“nu pulciņš, vÄ“lÄk pionieru vadÄ«tÄji, taure, bungas un soļošana, kas noslÄ“dzÄs ar dalÄ«bu komjaunatnÄ“ un, ja izrÄdÄ«jies noderÄ«gs, – arÄ« komunistiskÄs partijas rindÄs.
Viņi domÄ tÄ – vÄ“l vakar no mums visi baidÄ«jÄs, un visi ar mums rÄ“Ä·inÄjÄs, un te pÄ“kšÅ†i man jÄpÄrtiek no zilajÄm «buša kÄjiņÄm». Vai tad normÄls cilvÄ“ks ar tik krasÄm un tik pazemojošÄm izmaiņÄm var samierinÄties un nealkt revanša? TÄ bija tÄ labvÄ“lÄ«gÄ augsne, un propagandai atlika tikai parÄdÄ«t ar pirkstu, kurš vainÄ«gs. VainÄ«gi izrÄdÄ«jÄs latvieši, ukraiņi, igauņi un pat amerikÄņi.
Tu domÄ, ka šÄ« propaganda iedarbojÄs tikai uz krieviem? Tu domÄ, ka šÄ« labvÄ“lÄ«gÄ augsne bija tikai KrievijÄ? NÄ“, arÄ« uz daļu latviešu. VarbÅ«t ne visa, bet daļa no MaskavÄ radÄ«tÄs propagandas nostrÄdÄja un ir spÄ“kÄ vÄ“l šodien arÄ« Ärpus Krievijas.
MarksistiskÄ domÄšana
Tev liekas, ka tÄ ir sena pagÄtne un tikai? Es tÄ nedomÄju.
KÄ to ieraudzÄ«t un pamanÄ«t? KÄ par to pÄrliecinÄties? Marksistiskais un komunistiskais pasaules skatÄ«jums balstÄs apgalvojumÄ, ka esot kÄdas tur šÄ·iras. ValdošÄs, strÄdnieku, zemnieku, amatnieku, un katrai šÄ·irai ir savas vajadzÄ«bas un metodes, kÄ panÄkt vÄ“lamo un kÄ ekspluatÄ“t citas šÄ·iras.
No tÄ izriet apgalvojums, ka – amerikÄņi grib, Amerikai vajag... PatiesÄ«bÄ nav nekÄdu šÄ·iru, bet gan strÄdnieki, zemnieki, ražotÄji un neražotÄji sastÄv no indivÄ«diem, kuriem ir dažÄdas vajadzÄ«bas, dažÄdas noslieces un tieksmes. Tie ir dažÄdi cilvÄ“ki, veci un jauni, gudri un ne tik gudri, veiksmÄ«gi un neveiksmÄ«gi, un nav tÄdas Amerikas, kura kaut ko grib. ArÄ« ASV sastÄv no dažÄdiem cilvÄ“kiem, dažÄdÄm tautÄ«bÄm, rasÄ“m, dažÄdÄm reliÄ£ijÄm, un tiem ir ļoti dažÄdas vajadzÄ«bas un vÄ“lmes, kÄ arÄ« dažÄdas iespÄ“jas. VienÄ«gais, kas vairumam ir kopÄ«gs, ir katram savs un ne viens vien ledusskapis un tÄlrÄdis.
ZaudÄ“tÄ varenÄ«ba un pÄrestÄ«bas sajÅ«tas nebija vienÄ«gÄs, kas šo augsni padarÄ«ja auglÄ«gu kremļa propagandai. Liela nozÄ«me bija arÄ« reliÄ£iskai videi. JÄ, lielÄ mÄ“rÄ KrievijÄ - un ne tikai KrievijÄ - patiesi reliÄ£isku cilvÄ“ku un kopienu praktiski vairs nav, bet ir reliÄ£iskÄs piederÄ«bas pagÄtnes sekas. Šai gadÄ«jumÄ, kad tika sludinÄts, ka cars ir Dieva vietnieks uz zemes un ka cars tÄpat kÄ Dievs nekļūdÄs, radÄs vide, kurÄ gadsimtiem tika praktizÄ“ts, ka kungam vienmÄ“r taisnÄ«ba, un vÄ“l mongoļu dižÄs kopÄ“jÄs valsts sekas, kurÄ galvenÄ savstarpÄ“jo attiecÄ«bu modeļa Ä«pašÄ«ba bija – ja es esmu priekšnieks, tad tu esi s…ds, bet, ja tu priekšnieks, tad s…ds, protams, esmu es.
ReliÄ£ija veidoja arÄ« Ä£imenes modeli un arÄ« sabiedrÄ«bas modeli. Tas viss kopumÄ radÄ«ja to, ko šodien varam vÄ“rot un ne tikai vÄ“rot, bet arÄ« izbaudÄ«t, kaut šeit baudas piesaukšana ir nevietÄ. DrÄ«zÄk mums nÄkas izciest.
Kremļa propaganda sasniedza daudzu zemapziņu, tas nostrÄdÄja, un rezultÄts ir acÄ«mredzams. Tas noveda pie tÄ, ka miljoniem cilvÄ“ku ir sajukuši prÄtÄ jeb, politkorekti runÄjot, viņi arÄ« ir cilvÄ“ki, tikai citÄdÄki...
ŠÄ« citÄdÄ«ba izpaužas tajÄ, ka viņiem apziņas vietu ir aizņēmusi zemapziņa. Apziņa ir mirusi un mirstot atbrÄ«vojusi vietu, atbrÄ«vojusi savu dzÄ«ves telpu zemapziņai. Nav vairs apziņas, kas apvalda un kontrolÄ“ zemapziņu.
Viņi vairs nav spÄ“jÄ«gi saprÄtÄ«gi un adekvÄti domÄt un rÄ«koties, viņu rÄ«cÄ«bu nosaka nevis apziņa, bet zemapziÅ†Ä mÄ«tošÄs tieksmes.
Ir tapis agresÄ«va naida pilnu, visus neieredzošu, asiņu un nÄvju alkstošu, kÄ arÄ« atriebÄ«bas kÄres pÄrņemtu radÄ«jumu kopums, kuri vÄ“las uzbrukt visiem un nogalinÄt iespÄ“jams, ka visus. ArÄ« savÄ“jo viņiem nav žēl.
Tas nebÅ«t nenozÄ«mÄ“, ka viņi ir vienoti un draudzÄ«gi. NÄ“, viņi arÄ« ir dažÄdi – bieži cits citu neieredz, bet viņus vieno tas, ka viņiem saprÄta vietÄ ir iemÄjojusi zemapziņa un tÄ diktÄ“ uzvedÄ«bu un spÄ“les noteikumus. Tas ir kÄ odžu mudžeklis, kur, cita citai dzeļot, viņas šÅ†Äc un rÄ«vÄ“jas vienÄ kamolÄ.
TÄ ir briesmÄ«ga diagnoze, bet, izliekoties, ka tas tÄ nav, briesmas kļūs vÄ“l nÄvÄ“jošÄkas.
«JÅ«s odžu dzimums,
kÄ jÅ«s varat labu runÄt,
paši ļauni bÅ«dami?
Jo no sirds pilnÄ«bas mute runÄ.»
Mateja 12:34
NoklausÄ«ties var šeit: