Domāju, visi, kas mazliet seko notikumiem pasaulē, zina, ka, aizturot aizdomās turamos par terora aktu “Crocus City Hall”, vienam no notvertajiem nogrieza ausi, iegrūžot to šim mutē. Šobrīd, kad pašmājās emocijas ir noplakušas, pievēršoties citiem asinsdarbiem uz grēcīgās zemītes, šo notikumu var mierīgāk izanalizēt. Uzreiz gribu pateikt, ka nekādu līdzjūtību pret jebkuriem teroristiem, lai kādi motīvi viņus nevadītu vai kādas sakrālas idejas šie nepaustu, es neizjūtu.
Krievzemē klīst sāga, ka karātavu putnam auss nogriezta, jo atbilstoši vahabītu ticējumiem eņģeļi pēc nāves ļautiņu aiz ausīm vai deguna ievelk paradīzē. Tāpēc, zaudējot šīs ķermeņa daļas, “svētais moceklis” aizsaulē var palikt bez ilgotajām hūrijām. Noķertie tadžiki gan pēc reliģiskiem fanātiķiem neizskatās, un oficiālais islāms vahabītu reliģisko traktējumu uzskata par māņticību.
Tikmēr, ja likuma pārstāvji savā darbībā pieļauj nesodītu patvarību, tad ar ko viņi atšķiras no teroristiem? Tiem, kas iebilst, iesaku iedomāties sevi aptrakuša menta rokās, kad nelīdz frāze: “A mani par ko?!” Stāsta, ka Sadams Huseins savus pretiniekus esot šādi apgraizījis.
Protams, ja Krievijā legalizēs ausu griešanu, aizturot noziedzniekus, tad no likuma viedokļa viss būs čikiniekā. Pašreiz redzam, ka kaimiņzeme dzīvo nevis pēc likuma pantiem, bet “po poņaķijam”. Tiesa, krievu kultūrā taisnīgums vienmēr ir stādīts augstāk par likumību. Diemžēl taisnīgums ir subjektīvs jēdziens, bieži katra indivīda izpratnē citāds.
Es stipri šaubos, ka Putina varas vertikāles apstākļos specvienības kaujinieks atļautos atklāti uzfilmēt un publiskot izrēķināšanos. Manuprāt, tas tika izdarīts ar nodomu un pēc pavēles no augšas. Atcerieties Putina draudošo solījumu pēc slaktiņa koncertzālē: sodīt visus, kas aiz tā stāvēja, lai KAS VIŅI NEBŪTU. Tagad, ja pasaulē atradīs kādu pazīstamu pēkšņi nogalinātu augstu amatpersonu vai citu darboni ar nogrieztu ausi, – visiem būs skaidrs, kas to izdarījis un kāpēc.